Ett ögonblick. Hämtar sidan.....
bg

”Jag behövde bli bättre på att lyssna”

”Jag behövde bli bättre på att lyssna”

En deltagare på Mangoutbildningen™️ sa nyligen:

”Jag trodde jag behövde bli bättre på att förklara – men egentligen behövde jag bli bättre på att lyssna.”

Den kommentaren fastnade hos mig. För den sammanfattar mycket av vad förändringskommunikation egentligen handlar om.

Inte fler powerpoint-bilder.
Inte ännu ett utskick.

Det handlar om att stanna upp och fråga:
⭕ Vad händer hos de förändringsutsatta medarbetarna just nu?
⭕ Vilka reaktioner ser vi?
⭕ Vad behöver de höra och veta i den här fasen av förändringen?

Kommunikation i förändring handlar inte om att prata mest.
Det handlar om att träffa rätt.
Det går att träna på.

👉 Har du själv varit med i en förändring som lyckades extra bra? Vad gjorde skillnaden, tycker du?

 

©Cath-signatur 1

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

MENY