Men det har flera gånger visat sig att jag inte vetat att det var en drömkund förrän efteråt. Jag har som många andra analyserat vem en så kallad drömkund skulle kunna vara för mig och min verksamhet. Och visst har denna analys hjälpt mig att kommunicera effektivare med presumtiva drömkunder. Så att jag kommer i kontakt med dem. Och emellanåt ror iland nya avtal.
MEN – och det är ett stort men – flera gånger än en har den så kallade drömkunden varit någon som jag inte alls har sett i min analys. Jag skulle då kunna dra slutsatsen att jag är dålig på att analysera detta, men jag väljer att se det som att jag inte kan veta exakt vem som är min drömkund. Något som är bra för mig, för genom att jag tillåter mig att överraskas om vem som är min drömkund så har jag fått upp ögonen för både små och stora och smått fantastiska kunder!
De överraskningarna vill jag inte vara utan.
#bloggutmaning #FBUSEPT2016 #drömkunden @bloggsucce #mittföretag #comcath.se